הפיצוחיה – קסמים קלים: אושר, אריכות ימים וזקפה רוחנית

צפו בפרק הרביעי בסדרת הקאלט "הפיצוחיה" - יניב, מוכר בפיצוציה בתל אביב, מדבר עם דמויות שונות על עולם הגראס והסמים בישראל ובכלל.

לפני למעלה מעשור ישבו כמה חברים מהחוג לתקשורת במכללת הנגב בדשא בהפסקה בין השיעורים ובמסגרת נוהל “מעשנים סמים ועושים סרטים” החליטו להפיק סדרת ריאליטי – עוד הרבה לפני שידענו מה זה “האח הגדול”.

מוריס קנדיוטי ויניב קרסוצקי הקדימו את זמנם בכמה שנים טובות ויצרו סדרת קאלט מופתית שטרם נראתה כמוה. השניים התקינו חמש מצלמות באחת מחנויות רשת “הפיצוחיה” – רשת קיוסקים בתל אביב לשעבר – וצילמו סדרה שהיא למעשה תכנית אירוח משולבת עם דוקו-ריאליטי – ז’אנר ייחודי שעד אז ואולי גם היום אין דומה לו, וקראו לה “הפיצוחיה”.

הפיצוחיה

הסדרה, ששודרה בערוץ 8, עקבה אחר יניב, מוכר בפיצוציה בתל אביב שמנהל שיחות נפש ודיונים פילוסופיים במגוון רחב של נושאים הנחשבים לטאבו בחברה הישראלית.

מוריס קנדיוטי
מוריס קנדיוטי, במאי הסדרה

“הרעיון לסדרה עלה כמובן לאחר עישון ג’וינט משובח במיוחד,” מספר מוריס קנדיוטי, אחד מבמאי הסדרה. “יניב עבד באותו הזמן באחת החנויות של רשת ‘הפיצוחיה’ ובאתי לשבת איתו. עישנו איזה ג’וינט ואחרי שראיתי את הטיפוסים שנכנסים למקום אמרתי לו שאנחנו חייבים לצלם את הדברים האלה. זה היה בשנת 2001 ואחרי שנתיים כבר יצאה הסדרה לאקרנים.”

“למדנו יחד במכללת הנגב בחוג לתקשורת,” הוא מספר. “כשעלה לנו הרעיון לצלם סצנות ריאליסטיות מחמש מצלמות שונות, אף אחד כאן בכלל לא ידע שאפשר לעשות דבר כזה. לא היו אז מתקנים מתאימים ואת הכל אילתרנו בעצמנו. קיבלנו תקציב מינימלי למימון הפרוייקט ובשלושה ימי צילום הפקנו את מרבית הקטעים בסדרה. הסדרה צולמה באופן לא ליניארי וכל פרק מרכז נושא אחד שמורכב מקטעים שצולמו במהלך ימי הצילום, עניין שהוא ייחודי מאוד שלא נראה עד אז.”

קסמים קלים

הסדרה מורכבת מתשעה פרקים (פלוס פרק בונוס – ‘שעות נוספות’) וכל פרק מתמקד כאמור בנושא אחר. פרק 4 של הסדרה נקרא “קסמים קלים” ומתמקד כמובן בנושא הסמים הקלים…

גם זה בטח יעניין אותך
יניב קרסוצקי - הפיצוחיה
יניב קרסוצקי, במאי הסדרה

“הרעיון לפרק שיעסוק בנושא הזה עלה לנו בזמן שלמדנו במכללה,” מספר קנדיוטי. “היה לנו אז נוהל קבוע – היינו יושבים בהפסקה על הדשא במכללה ומעשנים גראס יחד עם המורים והתלמידים. כולם היו מעשנים ומלא. עישנו שדות של גראס שם וקראנו לזה ‘מעשנים סמים עושים סרטים’. היה ברור שיהיה פרק אחד שיעסוק בנושא הזה.”

בפרק מופיעים טיפוסים מעניינים במיוחד: בוזגלו, אחד המטופלים הראשונים בקנאביס רפואי, סבתא של יניב בת ה-90 שהגיעה עם קופסת התרופות שלה, שלומי סנדק, חלוץ הלגליזציה של ישראל ועוד ועוד דמויות וסיפורים מרתקים.

“הסדרה רלוונטית היום יותר מתמיד,” אומר קנדיוטי. “אפשר לראות שלא הרבה השתנה וכל מה שמדובר שם עדכני ואקטואלי גם היום.”

צפו בפרק המלא – “הפיצוחיה: קסמים קלים”:

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר